Dennis A.J

Bloggen om allt och ingenting må jag förmoda! Enjoy!

Jack the Ripper knackar på mitt öppna fönster.

Kategori: Allmänt

Goddag!
 
Bara segat hela dagen och donat.
Haft lillkusinen här hela efter middagen och kvällen ensam med Linus, jag vill inte bli pappa nu..
Så svårt att hantera barn och få dom att lyssna! :o
 
Vart inget idag heller. 
Blir imorgon istället, PUNKT.
 
Tagit opp detta ämne men det stör mig dagligen oavsett.
Speciellt när saker bara blir mer extremt för varje dag.
 
SAMHÄLLETS IDEAL PÅ DAGENS UNGDOMAR.
 

Blir så sjukt äcklad dagligen av vad dagens samhälle gör med ungdomar, både manipulerar och tvingar barn att leva opp till ett speciellt ideal.
Små tonårings tjejer som trycker läpparna fulla med botox, planerar in bröst förstorning, svälter sig själva.
Rakar bort ögonbrynen och ritar dit nya som om dom vore någon slags picasso.
Springer omkring med halvhäng och string snören uppe vid öronen.
Killar som blir så pass manipulerade av tjejer som vill att allt o alla ska ha den där tvättbrädan.
Tränar , äter knappt, och åter igen tränar. 
Menar liksom vad är problemet?
Jag sitter här med min kagge och är nöjd över den jag är och står för vem jag är.
Menar liksom, tänk hur världen vore om alla var sig själva och inte levde inom några som helst ''skönhets ideal''?
Tror det vore mycket bättre och mer trevligt att leva i en sådan värld!
Flickor som blir utfrysta för dom har lite hull, killar som blir utefrysta för akne etc.
Förstår om man vill se bra ut, men vad definerar bra?
Samhället eller ens sinne?
 
Socialen dyker opp direkt om man beter sig oanständigt, men vad gör det acceptabelt att samhället kan reklamera så pass mycket om just dom fraserna som är ''oanständiga''?
Allt handlar endast om att tjäna pengar och ger fulle tusan i vad som sker med kommande generationerna.
I denna takt kommer det vara en hälsning att utföra sexuella akter..
Det är väl bara att iakta vad som sker, men personligen anser jag all detta elände helt och hållet vidrigt.

Visst vissa saker kan se bra ut på folk, men däremot kan man ställa sig själv frågan : Hur mycket av min åsikt har samhället manipulerat? 
Just sayi'n.

Hater's gonna hate, min blogg, min åsikt.
 
 
Som punkt på detta inlägg lägger jag ut en härlig bild på en tonårings kagge! 
Detta är naturligt och äkta vara.
 
 
Cheer's mate!
 

Kommentarer

  • Amanda Burwick säger:

    Bra sagt Dennis!

    Svar: Sanningen bara!
    Dennis von Hemming

    2012-07-19 | 00:53:45
    Bloggadress: http://amandaburwick.blogg.se/
  • Amanda Burwick säger:

    Ja men du uttryckte det på ett bra sätt, håller med om det du sa!

    2012-07-19 | 01:50:41
    Bloggadress: http://amandaburwick.blogg.se/

Kommentera inlägget här: