Dennis A.J

Bloggen om allt och ingenting må jag förmoda! Enjoy!

Förtvivlan strikes back.

Kategori: Allmänt

Chaaa chaa bloggen :$
Har haft ganska fullt upp senaste dagarna med förberedelser inför min konfirmation som blir imorgon förmiddag.
Har väl för övrigt haft ganska kraftfulla samtal med dom flesta dom här dagarna, varit helt urbalans samt på oggen.
När jag är skapligt stressad och nervös samt en handfull med sorg så är jag ganska elak mot dom flesta, även om jag inte menar det.
Jag har en tedens att säga saker och göra saker som jag absolut inte menar och ångrar djupt när jag börjat få koll på läget och lugnat ner mig..
Vet inte riktigt hur jag skall hantera denna sida hos mig.
Men en sak som är positiv det är att jag går helt in i ett samtal och ger järnet för att vinna argumentet och ofta lönar det sig, så länge jag argumenterar med sunt förnuft och med  en lämplig mognad.
''Jag älskar inte dig för att du är vacker, du är vacker för att jag älskar dig.''
Fick höra det igår kväll på nickelodeon, men det satte sina spår och gav mig en intensiv inblick i hur jag faktiskt känner för saker och ting.
Nu har jag kommit in i min fas utav deprission och ilska, ganska intresant att iakta hur pass ens vardag kan ändras på några få händelser.
Var på topphumör och lyckan var bara ett fotsteg bort, sen drogs jag ner till botten igen.
Men jag väntar bara på att få min chans att gott göra, och kanske ta mig upp snarast igen.
Som sagt var, livet kan ändras när och hur du minst anar det..

Tänkte prata lite om hur moralen oftast ligger till i avslutade relationer.( dock så är detta endast enligt egna erfarenheter, som förmodligen absolut inte stämmer in hos vissa andra individer!)
Killen: Man uppskattar för det mesta inte relationen, men det har sina stunder då man upplever ''nirvana''.
Dock så begår man ändå så usla och dumma gärningar, som förr eller senare avslutar relationen bara för att man underskatta hela ens lycka och förkastar det faktum att man faktiskt älskar sin partner.
Man säger saker man kanske inte borde, man kollar åt ett annat håll när man inte bör göra det.
Och oftast avslutas relationen där.
Första veckan efter avslutet kan det för de mesta vara ganska enkelt och en frihet, men såsmåning om hinner ens känslor och tiden komma ifatt en och man ställer sig frågan ''Varför? vad tänkte jag egentligen på?.''
Och man börjar må piss och det går bara neråt för varje dag , och tillfälle man ser sin föredetta partner.
tillslut känner man, vafan jag orkar inte mer, kan lika gärna försöka komma över henne med en tedens som killar har, flörta, ragga runt, playa , vad man nu säga skall.
Då åker man genast upp ur sin ring utav förtvivlan!
Men sen kommer tiden ikapp en åter igen och man sugs ner till botten.
Och man förstår inte förren alla skepp har seglat iväg att man faktiskt älskar den personen djupt.
Sen får man smaka på sin egna medicin, tjejen börjar gå vidare och hitta nya killar.
Man har ständig oro och klump i magen .
Och så vet man aldrig vem det kan vara, ens ''ärke rival'', lika gärna som ens absolut bästaste barndoms vän.
Det är då det blir som mest knepigt, man känner sig bara ilsken och sorgsen.
Man behandlar folk som man inte borde, bara för att man inte vet hur man ska få ut sina känslor på ett vettigt och acceptabelt sätt.
Sen upprepar sig allt detta åter igen.
Förmodligen tills man blir kär på nytt.
Tjejen, dock så kan jag endast yttra mig av förmodan och simpla självklarheter:
Uppskattar och svävar på små rosa moln under hela relationen , fram till att något sätts mellan ekrarna.
Då kommer först förnekelsen.
Sedan kommer sorgen.
Och kortdärefter den eviga ilskan.

Mer kan jag faktiskt inte yttra mig om tjejens hantering utav avslutad relation.
-''Killar är svin, tjejer är sura som bin.''
Mamma och pappa åkte till österriket i torsdags förmiddag, sen dess har mormor varit hemma här.
Ganska roligt måste jag ändå få säga :')
Skönt att kunna ha någon nära sig som man verkligen kan prata med om allt utan att oroa sig.
Speciellt när man är upprymd av olika saker.
Vädret har iallafalla varit väldigt fint idag, det är bra!
Och känslan som uppstår när man vaknar av sig själv, tar en kopp kaffe och sätter sig utomhus och njuter på morgonen, är en helt perfekt start på dagen!.
Nu får man väl se om jag uppdaterar idag eller imorgon, pga dåligt med tid till sådant då jag har fullt upp..
Länkar en låt som passar min morgon idag !
Sun is shining- Bob marley.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: