Dennis A.J

Bloggen om allt och ingenting må jag förmoda! Enjoy!

Like a sir?

Kategori: Allmänt

Blir så in i helvete lack!
Vad krävs för att bevisa att man försöker vara en gentleman och inget patrask?
Är det alltid så att man håller upp dörren för en tjej så man ska kunna kolla in röven?
Är det alltid så att man säger något snällt, t.ex en komplimang så man ska få till det?
Är det alltid så att man är patetisk om man står för sina åsikter och samtidigt respekterar andras åsikter?
Är det alltid så att man är ''bög'' för att man absolut inte bara tänker på att ligga?


NEJ, NEJ,NEJ,NEJ!
 
 

Tycker bara att det är så fruktansvärt patetiskt av människor att alltid försöka hitta på ursäkter och orsaker till att inte kunna ge en person tillit eller acceptera hans stil att leva.
Att man alltid måste vara ett svin för att få en livspartner, ett bra liv, bra umgänge.
Allt jag säger om det är FUCK THE LOGIC!
 
Vad rolig världen vore om alla var gentlemän och hade stil på sina akter i livet.
Att man behandlar kvinnor med respekt och kärlek.
Att man inte smutskastar livets ljuvligheter dvs kärlek, vänskap, sin framtid.
För att enbart uppleva till någon ''oskriven lag'' eller jag kanske ska uttrycka mig med ett annat ord, med ett oskrivet krav.
Vad krävs igentligen för att få människor män som kvinnor att inse hur man skall betee sig och agera jämntemot sin omgivning.
 
 
Tänkte även ta upp en viktig sak som jag av någon anledning argumenterat om senaste veckorna med alla möjliga.
 
Vad definerar en man?
Vad är en man?
 
 
Jo min personliga åsikt.
En man har stil, han behandlar sin kvinna med respekt och kärlek.
Han tar hand om sina egna i vått som torrt.
Kunna visa sina känslor inom viss gräns, med andra ord tycker jag att man ska kunna stå för det man känner.
Inte kasta skit på andra för att ''rena'' sig själv.
Laga mat (vilket inte jag kan, än..) alltså inte lägga allt ansvar på andra.
Kunna ta eget ansvar.
Vara ärlig.
Lojal mot sina vänner och folk som ger sin tillit.
 
Det är dom viktigaste egenskaperna en man ska ha enligt mig, kanske är ute och cyklar?
Men det är den här bilden jag fått utav en riktig familjekarls ideal.
Kan ha totalt fel, men det här är min blogg, mina åsikter, respektera eller dra.
Jag skulle vilja bli en man i framtiden som faktiskt har dessa egenskaper,
Och ha en familj.
Som en viss person sa, ''Behandla din kvinna som din dotter skall bli behandlad''.

Respekt och kärlek, det kommer man längst på här i livet.
Inge snack om saken!
 
Cheer's mate!

Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Hej!
    Har du träffat någon tjej du verkligen tyckte såhär som du beskriver?
    undrar bara,jättebra blogg måste jag säga!

    2012-11-28 | 23:24:32

Kommentera inlägget här: